reklama

Piatok - Deň lenivosti pre rodinu

„Vyzerá to na dážď.“ - „Áno, ale myslím, že aj za kávou to trochu vonia.“ Tak tento vtip ma napadne vždy, keď sa zatiahne obloha. Niežeby ma trápila kvalita reštauračných služieb doma na Slovensku. Netrápi ma. Lebo viem, že najlepšia káva je tá, ktorú si uvarím sám, najlacnejší rum je v obchoďáku a najpríjemnejšia a najusmievavejšia obsluha je moja priateľka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Vonku sa reálne blýska. Neviem či aj nad Tatrou, a ani neviem ktoré pohorie ma obklopuje. Som v Brne a to leží niekde v strede nejakej roviny. Asi. Sedím za počítačom, píšem si do zošita a sumarizujem deň. Trio Šeban – Buntaj – Rózsa opäť hviezdí vo winampe, voda začína vrieť, do kalabasy som dosypal klobásové maté (maté roasted ako pražené; klobásové ho volám preto, že príjemne vonia a chutí za dymom), a ja len tak meditujem. Cez otvorené balkónové dvere vdychujem vôňu blížiacej sa prvej jarnej búrky. Je tlaková níž. To viem vždy presne, som meteosenzitívny. A keďže tlak klesol až teraz, rozmýšľam, prečo som ja prehnil celý deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno som vstal s pocitom dobre vykonanej (práce; ale páči sa mi, ako znie pocit z dobre vykonanej bez práce, ako od VV). Včera sa mi po dlhom čase podarilo napísať niečo zmysluplné. Takže som si nadrobil na dnes. Na to sa vyhováram. A ja viem kde je pravda. Nespravil som nič, lebo piatky som proste lenivý. Je to mojou morálnou opotrebovanosťou, domnienkou že som starý, konzervatívnosťou (vysvetlím neskôr). Aj keď starý nie som, už od pätnástich mám tridsaťpäť a začína to byť na mne vidno. Mám sivú bradu, slabšie si spomínam a občas mám dni. Dni, že som chrobačný celý deň. Proste od rána do večera spravím dokopy hovno. A potom v noci, keď všetci spia, svedomie sa ozýva. Kričí, že som lenivý hňup. Ja na to, že to síce je pravda, ale dobrú noc, idem spať. Ale je dobre, že sa svedomie ozýva. Dnes som totiž na základe pozorovania sformuloval krásnu myšlienku. Citujem sám seba: „Hlúpy človek má sebavedomie. Šikovnejší si ho skráti na svedomie. A ten múdry medzi nimi vytvorí adekvátnu rovnováhu.“ To je dobré, však? Asi som šikovnejší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz k mojim piatkom a fingovanej starobe. Možnože som to niekde odpozoroval, ale piatky proste neviem robiť nič. Alebo aspoň neviem robiť to, čo by som mal. Asi by som bol skvelý úradník, ale tam sa vraj nerobí nič celý týždeň. A teraz vysvetlím, ako môže byť lenivosť spôsobená konzervatívnosťou. Že sa proste neviem sústrediť, lebo sa teším na ženu a deti a víkend bez šéfa. Žena bude v kuchyni alebo u susedy na káve a deti niekde von. A ja pred televízorom. Aj keď ženatý zatiaľ nie som a ani o svojich deťoch zatiaľ nič neviem, fakt sa na to teším. A hlavne v piatok. A asi si z tohto dôvodu v piatok občas vypijem. Viete, žena, práca, deti, šéf, už len myslieť na nich ma vyčerpá tak, že je najlepším oddychom zber tekutého ovocia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale seriózne. Rodinu uznávam. Ako základ spoločnosti, ako garanta morálky a slušnosti. Lebo darmo budeme kričať, že ľudia sú kurvy neslušné, bohovať a biť sa do pŕs, aby sme boli kurvy slušné. Pokiaľ budeme piatky reálne pracovať, neprejavíme ani štipku lenivosti, následky budú vážne. Úplne z našich životov zmizne slušnosť vychádzajúca z rodinných hodnôt. Preto piatok vyhlasujem Dňom v týždni, kedy treba byť kvôli rodine lenivý.

Vlado Šandala

Vlado Šandala

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent na PrF MUNI v Brne. Basák. Zoznam autorových rubrík:  PrievanFejtóny?SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu